هوش مصنوعی حتی بهتر عمل کرد. برنامه کامپیوتری Speech2Face توانست از یک کلیپ صوتی کوچک چهره ای واقعی خلق کند و واقعاً شبیه صحبت کننده بود.

احتمالاً می دانید که صدای شما تحت تأثیر ریه ها، دیافراگم و تارهای صوتی شما قرار می گیرد. اما صدای شما نیز با ساختار صورت، حالات، وضعیت بدنی، نوسانات هورمونی و حتی خلق و خوی شما تغییر می کند. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگان می‌توانستند وزن، قد و سن یک فرد را فقط از روی صدای او به طور دقیق تخمین بزنند.

اما محققان دریافته اند که ما فقط جذب صداهای خاصی می شویم. مطالعات اخیر نشان داده است که مردان صدای بلندتر را در زنان ترجیح می دهند، در حالی که زنان صدایی آرام و پایین تر را در مردان ترجیح می‌دهند. این ترجیح جنسیتی به این دلیل است که صدای بلندتر نشان دهنده بدن کوچکتر است، در حالی که صدای پایین تر نشان دهنده بدن بزرگتر است.

حتی عجیب‌تر، زمانی که زنان در حال تخمک‌گذاری بودند، صدای آن‌ها جذاب‌تر ارزیابی می‌شد، زیرا استروژن افزایش یافته، صدای آنها را بالا می‌برد. (افزایش در استروژن نشان دهنده باروری است.) واضح است که همیشه آنچه می گویید شما را دوست داشتنی نمی کند، بلکه نحوه بیان آن نیز مهم است.

بنابراین در اینجا نکاتی وجود دارد که می‌توانید صدایتان را به همان اندازه جذاب بسازید که مرلین مونرو آن را  در حال خواندن تولدت مبارک انجام داد.

دو نوع سخنران وجود دارد: آنهایی که عصبی هستند و آنهایی که دروغگو هستند. – مارک تواین

چگونه صدای خود را جذاب تر کنید

اکثر مردم صدای خود را دوست ندارند، اما تنها راه برای تعیین دقیق جایی که صدای شما نیاز به بهبود دارد، ضبط آن است. بنابراین دستگاه ضبط انتخابی خود را بیرون بیاورید و نکات زیر را تمرین کنید.

از دیافراگم صحبت کنید.

مردم نیم ثانیه بعد از اولین «سلام» شما درباره میزان اعتماد به نفس شما قضاوت می کنند. اما اگر اولین سلام به نظر نفس گیر و خسته کننده به نظر برسد، شنونده شما را مضطرب می بیند.

وقتی از دیافراگم صحبت می کنید، صدای شما نرم و آرام به نظر می رسد. این به این دلیل است که برای تنفس از دیافراگم نسبت به دهان تلاش کمتری می کنید.

برای تمرین صحبت کردن بیشتر از دیافراگم، مربیان صدا توصیه می کنند به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را کمی خم کنید. سپس دستان خود را روی قفسه سینه قرار دهید و از طریق بینی نفس بکشید. باید احساس کنید که شکمتان به دستتان فشار می آورد. با بازدم، معده شما به سمت پایین حرکت می کند.

این تمرین به شما یاد می دهد که از دیافراگم خود نفس بکشید. و هنگامی که از دیافراگم نفس می کشید، از دیافراگم خود نیز صحبت می کنید.

یکی دیگر از ترفندها برای درگیر کردن دیافراگم، خندیدن با خنده عمیق شکمی است. این کار دیافراگم شما را درگیر می کند و صدای شما را با جذابیت جنسی طنین انداز می کند. بنابراین قبل از آن مصاحبه بزرگ یا قرار تلفنی، مانند یک دیوانه بخندید. اینگونه می توانید جذاب صحبت کنیم.

حداکثر نقطه رزونانس خود را پیدا کنید.

حداکثر نقطه رزونانس شما محدوده صوتی ایده آلی است که باعث می شود شما جذابترین صدا را داشته باشید. زنان تمایل دارند صدای خود را در محدوده کمی بالاتر مجبور کنند تا جذاب تر به نظر برسد، در حالی که مردان تمایل دارند کمی پایین تر صحبت کنند. اما اجباری کردن صدای شما یک اکتاو بالاتر یا پایین تر باعث می شود صدای شما غیرطبیعی به نظر برسد.

برای پیدا کردن حداکثر نقطه طنین خود، می توانید یک ترفند از خواننده های اپرا بدزدید. از طریق بینی نفس بکشید و سپس از طریق لب های بسته بازدم کنید، مثل اینکه در حال دمیدن هستید. چند بار تکرار کنید. این مته های لب شما را مجبور می کند تارهای صوتی خود را شل کنید.

سخنرانی تبلیغاتی

 به کلمات خود فشار نیاورید.

به خوانندگان آموزش داده می شود که هرگز کلمات خود را “فشرده” نکنند. پانچ کلمات زمانی اتفاق می‌افتد که اکسیژن گوینده تمام می‌شود، بنابراین کلمات آن‌ها متلاطم می‌شوند. کلمات فشرده شده شما را مضطرب و ضعیف می کنند، زیرا مغز مارمولک ما دوست ندارد کسی را که نفس نفس می کشد بشنود.

شما می خواهید کلماتتان از نفس شما جاری شود و جریان هوای شما متوقف نشود. شما می توانید با درگیر کردن بیشتر دیافراگم از فشردن کلمات خود جلوگیری کنید.

کلاس طراحی لباس

گلوی خود را صاف کنید.

ساده به نظر می رسد اما پاک کردن گلو صداهای ناشی از خلط را از بین می برد. فقط گلوی خود را خیلی تهاجمی صاف نکنید زیرا تارهای صوتی ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند.

یکی از راه‌های پاکسازی آرام گلو، نوشیدن آب است. کمبود آب باعث تورم تارهای صوتی شما می شود. به همین دلیل است که خواننده‌ها مدام آب می نوشند.

اجازه ندهید که در آخر جملات عطف شود.

عطف زمانی اتفاق می افتد که در انتهای جمله با صدای بلندتر صحبت می کنید. ما این کار را به طور طبیعی هنگام پرسیدن یک سوال انجام می دهیم، اما برخی افراد پایان هر جمله ای را نیز با عطف بیان می کنند. این باعث ایجاد شک می شود و باعث می شود اعتماد به نفس کمتری داشته باشید. در عوض، لحن خود را ثابت نگه دارید مگر اینکه سوالی بپرسید.

صدای خود را کنترل کنید.

من به عنوان فردی که آرام صحبت می کنم، واقعاً از سخنرانان با صدای بلند ناراحت هستم. من تنها نیستم. فریاد زدن یا بلند صحبت کردن باعث واکنش استرس جنگ یا فرار در شنونده می شود. (فریاد زدن به تارهای صوتی نیز آسیب می‌رساند.) بنابراین سعی کنید آگاهانه تلاش کنید تا کمی کمتر از صدای طبیعی خود صحبت کنید. تا بتوانیم جذاب صحبت کنیم.

به یاد داشته باشید که مکث کنید.

صحبت کردن بدون مکث یکنواخت می شود و مطمئناً شنونده شما را به خواب می برد. مکث باعث ایجاد تعلیق می شود. مربیان صدا توصیه می کنند که همراه با کلمات انتقالی مکث کنید؛ مانند اما، و، زیرا، پس، چه زمانی. و سعی کنید این مکث های دراماتیک را محدود کنید، در غیر این صورت ممکن است متاثر به نظر برسید.

وقتی یک سخنرانی درباره کتاب یا مصاحبه رادیویی ارائه می‌دهم، اغلب بیضی‌هایی را در یادداشت‌های صحبتم اضافه می‌کنم تا به خودم یادآوری کنم که مکثی داشته باشم. اگر می‌خواهم استراحت مداوم داشته باشم، از «…» معمولی در یادداشت‌هایم استفاده می‌کنم. اگر می‌خواهم مکث دراماتیک‌تری داشته باشم، «…..» را می‌نویسم تا به خودم یادآوری کنم که مکث طولانی‌تری باید داشته باشم.

سرعت خود را کاهش دهید.

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام عصبی بودن مرتکب می شوند، تند صحبت کردن است. تند سخنرانان بیشتر خود محور هستند زیرا سرعت در برقراری ارتباط باعث ایجاد ارتباط نمی شود.

خوشبختانه، شما می توانید خود را طوری آموزش دهید که آهسته تر صحبت کنید. یک ترفند این است که بر بیان هر کلمه تمرکز کنید. ترفند دیگر این است که صداهای مصوت خود را در حالی که کلمات خود را به هم متصل نگه دارید، گسترش دهید. ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید اما به مرور زمان بدون دردسر می شود.

مربیان صدا همچنین توصیه می‌کنند که خواندن با صدای بلند را تمرین کنید تا آرام‌تر صحبت کنید. سعی کنید شعر بخوانید. شکسته شدن خط به طور طبیعی شما را مجبور به کاهش سرعت می کند.

سرعت خود را کاهش دهید تا توجه شنونده متمرکز شود. سرعت خود را در لحظات کلیدی افزایش دهید تا شنونده خود را هیجان زده کنید.

صاف بایستید

وقتی قوز می کنید، دیافراگم شما جمع می شود و خروج هوا از بدن را سخت می کند. قبل از انجام یک مصاحبه رادیویی، اغلب در «ژست قدرت»، دست‌هایم را بالای سرم دراز می‌کنم. ژست قدرتی نه تنها دیافراگم شما را باز می کند، بلکه باعث افزایش تستوسترون و کاهش کورتیزول می شود که باعث می شود آرامش و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

لبخند بزنید و جذاب صحبت کنیم

تحقیقات نویسنده ونسا ون ادواردز در مورد جذابیت صدا نشان داد که صدای تهاجمی بر دوست داشته شدن شما تأثیر می گذارد. در یک آزمایش، زمانی که مردم در حالی که لبخند می زدند به تلفن پاسخ می دادند، شنوندگان آن صداها را دوست داشتنی تر ارزیابی کردند. با کمال تعجب، صدای شاد حتی در هر دو جنس بر یک سلام صمیمانه ارجحیت داشت. بنابراین قبل از اینکه گوشی را بردارید … لبخند بزنید.

یک کلمه احتیاط: در لبخند زدن زیاده روی نکنید. اگر بیش از حد لبخند بزنید، ماهیچه های صورت شما گرفتگی ایجاد می کنند و صدای شما را متشنج می کنند.

وقتی با تلفن صحبت می کنم، معمولا زیر میز ناهارخوری ام می روم. می دانم … عجیب است. من حریم خصوصی غار مانند را دوست دارم و خوابیدن به پشت مرا مجبور می کند از دیافراگم استفاده کنم.

نتیجه

بنابراین من شما را با ذکر نکته آخر ترک می کنم. بهترین راه برای بهبود صدای خود این است که آرام بمانید. شاید یک نوشیدنی شما را آرام کند. در کل نوشیدنی پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

خرید پکیج آموزش ویدیوی فن بیان برای اولین بار در سراسر کشور

جهت خرید پکیج کلیک نمایید

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۹۰۱۹۲۵۴۲