تمرین برای افزایش خودباوری ✔️ + بیان چند روش ساده برای افزایش عزت نفس

تمرین برای افزایش خودباوری

تمرین برای افزایش خودباوری را چگونه یاد بگیریم؟

تمرین برای افزایش خودباوری چه تاثیر مثبتی در ما دارد؟

تمرین برای افزایش خودباوری چه تاثیری در عزت نفس دارد؟

اگر عزت نفس پایینی دارید، از قدرت افکار و باورهای خود استفاده کنید تا احساس خود را نسبت به خودتان تغییر دهید.

عزت نفس نحوه ارزش گذاری و درک ما از خود است.

عزت نفس پایین می تواند تقریباً بر تمام جنبه های زندگی شما تأثیر منفی بگذارد، از جمله روابط، شغل و سلامت شما.

اما شما می توانید با استفاده از سرنخ هایی از انواع مشاوره سلامت روان، عزت نفس خود را افزایش دهید.

1-شرایط یا موقعیت های ناراحت کننده را شناسایی کنید

به شرایط یا موقعیت هایی فکر کنید که به نظر می رسد عزت نفس شما را کاهش می دهد.

محرک های رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ارائه کار یا مدرسه
  • بحران در محل کار یا خانه
  • تغییر در نقش ها یا شرایط زندگی، مانند از دست دادن شغل یا خروج کودک از خانه
  • چالشی با همسر، یکی از عزیزان، همکار یا سایر تماس های نزدیک

2.از افکار و باورها آگاه شوید

زمانی که موقعیت های دردسرساز را شناسایی کردید، به افکار خود در مورد آنها توجه کنید.

این شامل آنچه به خود می گویید (خود صحبتی) و تفسیر شما از معنای موقعیت است.

افکار و باورهای شما ممکن است مثبت، منفی یا خنثی باشند.

آنها ممکن است منطقی، مبتنی بر دلیل یا حقایق، یا غیر منطقی، مبتنی بر ایده های نادرست باشند.

از خود بپرسید که آیا این باورها درست هستند؟

آیا آنها را به یک دوست می گویید؟

اگر آنها را به دیگری نمی گویید، آنها را به خودتان نگویید.

3. تفکر منفی یا نادرست را به چالش بکشید

افکار اولیه شما ممکن است تنها راه برای مشاهده یک موقعیت نباشد.

پس دقت افکار خود را آزمایش کنید.

از خود بپرسید که آیا دیدگاه شما با حقایق و منطق سازگار است یا اینکه توضیحات دیگری برای این وضعیت ممکن است قابل قبول باشد.

توجه داشته باشید که تشخیص نادرستی در تفکر دشوار است.

افکار و باورهای طولانی مدت می توانند طبیعی و واقعی به نظر برسند، حتی اگر بسیاری از آنها فقط عقاید یا ادراکات باشند.

4. افکار و باورهای خود را تنظیم کنید

اکنون افکار منفی یا نادرست را با افکار دقیق و سازنده جایگزین کنید. این استراتژی ها را امتحان کنید:

از جملات امیدوارکننده استفاده کنید.

خودت را ببخش

از جملات «باید» و «باید» اجتناب کنید.

روی نکات مثبت تمرکز کنید.

نچه را که آموخته اید در نظر بگیرید

افکار ناراحت کننده را دوباره برچسب بزنید

خودتان را تشویق کنید

الگوهای فکری که عزت نفس را از بین می برند

  • فکر کردن به همه یا هیچ شما همه چیز را خوب یا بد می بینید.
  • تبدیل نکات مثبت به منفی شما دستاوردها و سایر تجربیات مثبت خود را با اصرار بر اینکه آنها به حساب نمی آیند رد می کنید. به عنوان مثال، “من فقط در آن آزمون خوب عمل کردم زیرا بسیار آسان بود.”
  • عجله به نتیجه گیری های منفی. زمانی به یک نتیجه منفی می‌رسی که شواهد کمی یا هیچ مدرکی آن را تأیید نمی‌کند. به عنوان مثال، “دوست من به ایمیل من پاسخ نداده است، بنابراین من باید کاری کرده باشم که او را عصبانی کنم.”
  • اشتباه گرفتن احساسات با حقایق شما احساسات یا باورها را با واقعیت ها اشتباه می گیرید. به عنوان مثال، “من احساس می کنم یک شکست خورده هستم، بنابراین باید یک شکست خورده باشم.”
  • خودگویی منفی شما خود را دست کم می گیرید، خود را تحقیر می کنید یا از طنز تحقیر آمیز خود استفاده می کنید. به عنوان مثال، “من لایق هیچ چیز بهتری نیستم.”
  •  به عنوان مثال، “اگر من در این کار موفق نشوم، من یک شکست کامل هستم.”
  • فیلتر ذهنی شما فقط نکات منفی را می بینید و روی آنها تمرکز می کنید و دیدگاه خود را نسبت به یک شخص یا موقعیت مخدوش می کنید. به عنوان مثال، “من در آن گزارش اشتباه کردم و حالا همه متوجه می شوند که من در این کار نیستم.”

همچنین ممکن است این مراحل را بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد امتحان کنید

1-شرایط یا موقعیت های ناراحت کننده را شناسایی کنید

دوباره به شرایط یا موقعیت هایی فکر کنید که به نظر می رسد عزت نفس شما را کاهش می دهد.

زمانی که موقعیت های دردسرساز را شناسایی کردید، به افکار خود در مورد آنها توجه کنید.

2. از افکار خود عقب نشینی کنید

افکار منفی خود را بارها تکرار کنید یا آنها را به روشی غیرعادی مانند با دست غیر غالب خود یادداشت کنید.

تصور کنید که افکار منفی خود را روی اشیاء مختلف نوشته شده است.

حتی ممکن است در ذهن خود آهنگی در مورد آنها بخوانید.

این تمرین‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از افکار و باورهایی که اغلب خودکار هستند یک گام به عقب بردارید و آنها را رعایت کنید.

به جای تلاش برای تغییر افکارتان، از افکارتان فاصله بگیرید.

درک کنید که آنها چیزی بیشتر یا کمتر از کلمات نیستند.

3. افکار خود را بپذیرید

به جای دعوا، مقاومت یا غرق شدن در افکار یا احساسات منفی، آنها را بپذیرید.

لازم نیست آنها را دوست داشته باشید، فقط به خودتان اجازه دهید آنها را احساس کنید.

افکار منفی نیازی به کنترل، تغییر یا عمل ندارند.

سعی کنید قدرت افکار منفی و تأثیر آنها بر رفتارتان را کاهش دهید.

این مراحل ممکن است در ابتدا ناخوشایند به نظر برسند، اما با تمرین آسان تر می شوند.

همانطور که شروع به شناخت افکار و باورهایی می کنید که باعث کاهش عزت نفس شما می شوند، می توانید با آنها مقابله کنید یا طرز فکر خود را در مورد آنها تغییر دهید.

این به شما کمک می کند ارزش خود را به عنوان یک شخص بپذیرید.

همانطور که عزت نفس شما افزایش می یابد، احتمالاً اعتماد به نفس و احساس رفاه شما افزایش می یابد.

علاوه بر این پیشنهادات، سعی کنید به طور روزانه به یاد داشته باشید که ارزش مراقبت ویژه را دارید. برای این منظور، حتما:

  • مراقب خودت باش. دستورالعمل های بهداشتی خوب را دنبال کنید. سعی کنید در اکثر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید. میوه و سبزیجات زیاد بخورید. مصرف شیرینی ها، غذاهای ناسالم و چربی های حیوانی را محدود کنید.
  • کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید. با تهیه فهرستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید، شروع کنید. سعی کنید هر روز کاری از آن لیست انجام دهید.
  • وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را خوشحال می کنند. زمان را برای افرادی که با شما خوب رفتار نمی کنند تلف نکنید.

ثبت نام کلاس آنلاین فن بیان در غرب تهران

خرید پکیج آموزش ویدیوی فن بیان برای اولین بار در سراسر کشور

جهت خرید پکیج کلیک نمایید

 

آدرس: ستارخان ، بین چهار راه خسرو ،جنب پست بانک پلاک۸۸۴

شماره تماس ها :

۰۲۱-۴۴۲۹۶۷۱۶

۰۹۱۹۰۱۹۲۵۴۲

 

 

امتیازات داده شده post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا