چگونه تارهای صوتی را تقویت کنیم ✔️ + چند روش ساده برای تقویت تارهای صوتی

چگونه تارهای صوتی را تقویت کنیم

چگونه تارهای صوتی را تقویت کنیم و چه راه هایی برای آن وجود دارد؟

چگونه تارهای صوتی را تقویت کنیم تا صدایی دلنشین تر داشته باشیم؟

آواز خواندن با تجارت مخالف است، زیرا هر چه سرمایه گذاری کمتر باشد، بازده بیشتری دارد.

چگونه تارهای صوتی را تقویت کنیم

چه از تارهای صوتی خود برای کسب درآمد استفاده کنید یا نه، آنها بسیار مهم هستند.

بنابراین باید تمرینات تقویت تارهای صوتی را انجام دهید تا آنها را در بهترین شرایط نگه دارید.

آیا می دانید از چه نوع تمریناتی می توانید برای تقویت تارهای صوتی خود استفاده کنید؟

به منظور بهبود صدای خود، چه برای آواز خواندن و چه برای صحبت کردن، باید تمرینات کششی را به طور منظم انجام دهید.

این نوع تمرینات می تواند باعث بهبود قدرت ارتعاش صوتی شما در هنگام آواز خواندن یا صحبت شود.

اگر بتوانید تارهای صوتی خود را بهتر بکشید، هنگام انجام این تمرینات آنها را سفت تر می کنید.

با این کار می توانید صدای قوی تری در صدای خود داشته باشید.

آواز خوب را می توان با تمرین مداوم در زمان مقرر به دست آورد.

این بدان معنی است که شما باید تحت آموزش کامل تقویت تارهای صوتی خود قرار بگیرید که پزشکان آن را تارهای صوتی نیز می گویند.

فرآیند تقویت تارهای صوتی شما نیاز به تکرار تمرینات دارد.

بنابراین، شما باید مراحل را روزانه تکرار کنید تا نتایج مثبتی برای صدای آواز خود بگیرید.

درک تارهای صوتی خود

ابتدا باید بفهمید که چه اندازه تارهای صوتی دارید.

اگر تارهای صوتی ضخیم دارید، صدایی ضعیف تر و غنی تر خواهید داشت.

از طرف دیگر، اگر تارهای صوتی نازک تری داشته باشید، صدای شما بلندتر خواهد بود.

چقدر آسان تارهای صوتی شما به لرزه در می آیند، در ارتباط با نوع تارهای صوتی شما برای شروع، صدای آواز شما را ایجاد می کند.

شما نمی توانید اندازه تارهای صوتی خود را تغییر دهید.

هنگامی که متوجه شدید، می توانید بر روی بهبود صدای خود از طریق این تمرینات تارهای صوتی تمرکز کنید.

تارهای صوتی شما شبیه ساز هستند.

اگر می‌توانید نواختن یک ساز را یاد بگیرید، تارهای صوتی خود را به همین ترتیب کار می‌کنید.

درست مثل نواختن گیتار، پیانو یا ویولن است.

در ساز، سیم ها را با انگشتان یا آرشه در مورد ویولن کنترل می کنید و به همین ترتیب با تنفس مناسب و تلفظ صحیح صدای خود را کنترل می کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه کل سیستم صوتی ما (تارهای صوتی، زبان، لب‌ها و کام نرم) با هم کار می‌کند تا هنگام آواز خواندن، صدا تولید کند.

بهترین تمرینات صوتی که تارهای صوتی و سیستم صوتی شما را تقویت می کند

دقیقاً چه نوع تمریناتی را باید انجام دهید؟

نکته کلیدی انجام تمرینات کششی است که به شما کمک می کند ارتعاش هنگام آواز خواندن یا صحبت کردن را بهبود ببخشید و ارتعاش را قوی تر کنید.

این بدان معناست که می توانید تارهای صوتی خود را با استفاده از تمرینات محکم کنید و صدای بسیار قوی تری به خود بدهید.

در حالی که ممکن است فکر کنید که تمرین خوانندگی راه اصلی برای بهبود مهارت های آواز خواندن و صدای شماست، اما بسیاری از کارشناسان با این نظر مخالف هستند.

هنگام آواز خواندن، واقعاً باید کشش را انجام دهید تا از هوای کمتری استفاده کنید.

شما باید یاد بگیرید که فقط از مقدار دقیق هوای مورد نیاز برای هر نت استفاده کنید.

اگر بتوانید آن را کنترل کنید، می توانید صدای آواز بسیار کنترل شده تری ایجاد کنید.

1) تمرینات زبان

بر اساس برخی تحقیقات، باید شامل تمرینات مربوط به زبان نیز باشد.

دانشمندی در فرانسه معتقد است که عضله کم براق، ماهیچه ای در زبان، نقش زیادی در قدرت تارهای صوتی و صدای شما دارد.

برای اینکه ماهیچه های زبان خود را تمرین دهید، باید با آرام کردن کامل زبان خود شروع کنید.

فقط بگذارید صاف در دهان شما بماند.

سپس دو طرف زبان شما باید به سمت داخل خم شود تا یک شکاف باز در وسط زبان شما وجود داشته باشد.

این حرکت عضلانی همان حرکتی است که اعتقاد بر این است که بر قدرت تارهای صوتی تأثیر می گذارد.

2) تمرین تنفسی برای تقویت حنجره

سعی کنید تمرینات تنفسی را از نمودار خود برای تقویت حنجره و بهبود صدای آواز خود تمرین کنید.

صاف نشستن و ایستادن حالت های اولیه ای هستند که برای این نوع ورزش باید تمرین کنید.

دستان خود را روی شکم خود بگذارید تا حرکت را احساس کنید، سپس تا جایی که می توانید از طریق بینی نفس عمیق بکشید.

5 ثانیه قبل از اینکه به آرامی نفس خود را بیرون دهید در حالی که دستانتان روی شکم شما حرکت می کنند، وقت بگذارید.

فرآیند دم و بازدم خود را کنترل کنید تا سبک صوتی روان و بهتری داشته باشید. طبق توصیه مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو ، تمرینات تنفسی با استفاده از عضلات شکم باید به منظور کنترل نفس انجام شود.

هنگامی که صاف روی صندلی می نشینید، دستی را روی شکم خود قرار می دهید و دم می دهید، می توانید آگاهی خود را در عادات تنفسی خود افزایش دهید.

پس از انجام این کار، بازدم را شروع کنید، و احساس خواهید کرد که معده شما به سمت داخل جمع می شود.

3) تمرین تنفسی تنفس از دیافراگم

از ریه های خود نفس نکشید. از دیافراگم خود عمیق نفس بکشید.

نفس‌های طولانی که از دیافراگم می‌کشید (گویا از معده) به شما امکان می‌دهد نت‌های خود را برای مدت طولانی نگه دارید و آهنگ خود را بدون وقفه‌های ناخواسته کامل کنید.

پنج تا ده دقیقه تمرینات تنفس عمیق هر روز کمک زیادی به کنترل بهتر صدای شما خواهد کرد.

همچنین مهم است که یاد بگیرید چه زمانی بازدم کنید.

هنگامی که آواز خود را تمرین می کنید، درک کنید که مکث ها برای بازدم به آرامی و بدون تأثیر مؤثر بر آهنگ شما کجا هستند.

همه خوانندگان معروف تنها از طریق کنترل نفس و کنترل صدا موفق شده اند.

4) تمرینات کام نرم

استفاده از کام نرم شما می تواند به طور قابل توجهی آواز شما را بهبود بخشد و تقویت کند.

شاید بپرسید کام نرم چیست؟

دهان خود را باز کنید و به آینه نگاه کنید، یک تکه گوشت کوچک را خواهید دید که در پشت گلوی شما آویزان شده است.

با کمی تلاش می توانید حرکت آن را نیز مشاهده کنید.

این همان کام نرم است.

کام نرم را بالا ببرید و باز کنید:

کام نرم قطعه کوچکی از گوشت است که در پشت دهان شما آویزان است.

باز کردن این پهن به جریان هوای آزاد کمک می کند و صدای شما بیشتر می لرزد.

تنفس شما بهتر می شود، صدای شما غنی تر می شود، در آهنگ خود “ویبراتو” بیشتری دریافت می کنید، و تارهای صوتی به شدت تحت فشار قرار نمی گیرند.

اگر به اندازه کافی سخت تمرین کنید، می توانید یاد بگیرید که از کام نرم به نفع خود استفاده کنید.

هنگامی که این قسمت از گلوی خود را باز می کنید، جریان هوا آزاد و افزایش یافته و کیفیت و عمق صدای شما بهبود می یابد.

یک مزیت اضافه این است که شما شروع به دریافت “ویبراتو” بیشتر در آواز خود می کنید و به آهنگ خود احساس و پویایی بیشتری می دهید.

ثبت نام کلاس آنلاین فن بیان در غرب تهران

خرید پکیج آموزش ویدیوی فن بیان برای اولین بار در سراسر کشور

جهت خرید پکیج کلیک نمایید

 

آدرس: ستارخان ، بین چهار راه خسرو ،جنب پست بانک پلاک۸۸۴

شماره تماس ها :

۰۲۱-۴۴۲۹۶۷۱۶

۰۹۱۹۰۱۹۲۵۴۲

 

 

امتیازات داده شده post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×